Wicked Winterfrost

Climbing Emeishan (3077m) in The Snow & Sleeping in an Ice Cold Monastery

Posted in China by talikas on March 27, 2012

This slideshow requires JavaScript.

Peale maailma suurima buddhaga tutvumist Leshanis ja tõdemust, et olen umbes sama pikk kui kümnendik tema kõrvalestast, kärutasime oma varustusega Emeishani mäe jalamile (öömajasoovitus: C hostel!), et sealt järgmisel päeval alustada mitmepäevast ligi 30-kilomeetrist matka ühe Hiina kõige pühama mäe tippu ning tagasi. Kuna parasjagu oli käimas Hiina talv, siis teadsime juba ette, et mäetipus ootab meid vaid suur pilvemass ning kaunid vaated tuleb endale ise ette kujutada.

Mida me aga ei teadnud, oli, et: 1) Emeishani mäetipp on sama lumine kui Eesti kesktalv, 2) mäetippu tõusmiseks ja sealt allatulemiseks on vaja muretseda endale “kassid” ehk siis ronimiskirkad või pisikesed sakilised metallkonstruktsioonid, mis tuleb saabaste külge siduda, vastasel juhul oled nagu kits libedal mäel, (piltilt nähtav minu esmaklassiline varustus: lumesaapad 2 EUR Guilini turult, punaste paeltega metallkonksud  2 EUR sealtsamast mäelt); 3) vaatamata madalhooajale liigub Emeishani radadel mitmeid pühendunuid sh ka värvilistes hõlstides munkasid, 4) pahaaimamatuid rändajaid võivad rünnata näljased lumeahvid, kes on turistide poolt nii ära hellitatud, et arvavad, et iga seljakoti sees või taskus võib olla küpsis või banaan. Aga kõik selle saime me varsti teada ning peale bussi, köisraudtee ja kondirammu abiga tippu jõudmist ning ahvide kommetega tutvumist hakkasime end ettevaatlikult pühast mäest alla libistama. Ahvidega kohtudes, muide, tuleb neile näidata tühjasid pihkusid ning neist rahulikult mööduda ning eriti ettevaatlik olla suurte pomode isa-ahvide ning beebisid kõhul kandvate ema-ahvidega. Igaks juhuks soovitatakse enese kaistmiseks siiski kanda kaasas bambusest matkakeppi.

See matk oli minu jaks kogu Hiina reisi eredaim kogemus, sest peale suuri linnu ning rahvamasse oli ütlemata mõnus täielikus vaikuses mööda talvist imedemaad sumbata, pilvede ja udu vahelt teed otsida ning kõditavas teadmatuses loota, et enne pimeduse saabumist öömajani jõuame. Öömajaks oli meil Xixiangchi klooster, mis mitte just väga väikese summa eest reisilistele keedetud kapsast ning riisi ja (jääkülma) öömaja pakkus. Pistsime näljaselt riisi, vahetasime munkadega viisakusavaldusi ning suure kergendusohkega avastasime oma miinuskraadidega toast elektrilina.

Järgmine hommik algas juba kell 6, kui läbi tiheda udu ja lumesaju järgmiste kloostriteni rändasime, mis olid enamasti inimtühjad või mõne üksiku valvuriga, kes kõik meile teed pakkusid ning järgmise teeotsani juhatasid. Mida allapoole laskusime (minisuuskadega oleks kogu retk olnud kordi mõistlikum), seda lörtsisemaks muutus ilm ning peale paari tundi hakkas sulama kõik: teerada, mäeseljad, meie saapad ja riided. Vihmast ja ronimisest läbimärgade ja lõdisevatena leidsime Wanniangi templi juurest kuusemetsa seest väikese restoran-hüti, kus pisike sõbralik mammi küpsetas meile mäeandidest (mingid erilised juured või seened) kogu meie Hiina reisi kõige maitsvama söögi. Mis see täpselt oli, ei tea siiani, aga pani korrakski unustama oma märjad riided ja külmetavad varbad.

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

1. Limonchita said, on March 28, 2012 at 4:37 pm

Ränk aga ahvatlev!

• talikas said, on March 29, 2012 at 1:58 pm

olin unustanud kui palju ma lund tegelikult igatsesin. ja need libedad laskumised ja ahvihirm olid põnevad küll jah :)

• talikas said, on April 3, 2012 at 8:47 am

mida raskem matk, seda õnnelikum lõpus oled! see matk ei olnud väga raske, v.a. hull libedus