Wicked Winterfrost

My New Sweet Home

Posted in Japan by talikas on September 22, 2011

Tähelepanelikul lugejal on kindlasti kripeldama jäänud minu salapärane vihje hallituse ning oma uue elukoha seosele. Nimelt on Tokyos (küllap ka mujal Jaapanis) tavaline see, et suvel, siis kui ilmad eriti niisked ja kuumad, tekib paljudes kodudes hallituse probleem. Kui kuum niiske õhk ei liigu, hakkab hallitus tekkima kõige niiskematesse kohtadesse, näiteks vannituppa, samuti ka riietele ning vettinud jalanõudele. Selle vastu aitavad igasugu imevahendid, õhuniiskuse vähendajad (ma ei tea õiget terminit), konditsioneer ja õhutamine.

Igatahes, minul juhtus nii, et see tüdruk, kes pidi siin korteris (minu praegust) tuba aasta aega üürima, sattus hallitusega pahuksisse ja ütles toa üles. Mis omakorda tähendab, et mina sain endale hea hinna ja superasukohaga toa kohe ülikooli kõrval. Pole paha :)

Aga lugu ise oli selline: et vannituba olevat olnud koledat hallitust täis ja tüdruk pani sinna peale spetsiaalset mürki, et sellest lahti saada. Ise mõtles samal ajal, et lippab kiirelt ka dushi alt läbi, sest temperatuur oli kenasti üle 30 kogu aeg. Dushi all käies aga kiilus vannitoa uks õnnetult kinni ja tüdruk ei saanud enam kuidagi välja. Selle peale sattus ta korralikku paanikasse, sest kartis hallituse-mürgi-aurudest minestada ja sinna umbsesse vannituppa jäädagi… Viimase jõuga ning osavate jalahoopidega lõi ta siis sisse vannitoa ukse ja põgenes mürgiste aurude käest. Kogemus oli tema jaoks aga niivõrd kohutav, et ta ei tahtnud enam siia korterisse jääda. Ja nii leidsin mina endale aastaks ajaks kodu :) Hmmm, olgu igaks juhuks ka öeldud, et vannituppa pihustatud mürk vist aitas, sest mina pole mingit hallitust siin veel kohanud. Aga jutud olid ehmatavad küll :)

Üleval pildil on mu uus kodu. Esimesel korrusel asub vana nuudlirestoran (ramen shop), mina elan neljandal korrusel ja maksan üüri nuudliperekonnale. Korterit jagan ühe toreda Malaisia tüdrukuga, kes on Waseda ülikoolis minuga samas instituudis (Graduate School of Asia Pacific Studies) kohe oma doktorikraadi lõpetamas. Maja vastas diagonaalselt üle tee (alumisel pildil) asub üks väga naljakas Gaudit, juugendit ja jaapani stiili imiteeriv maja, mida siin kutsutakse nimedega Waseda El Dorado või Rythms of Vision. Selle on ehitanud 1983. aastal Jaapani arhitekt Von Jour Caux ja ta on teiste selle piirkonna majadest väga selgesti eristatav. Ma pole tegelikult ühtegi teist sarnast maja veel Jaapanis näinud.

Minu enda maja on kauni kontranstina vana ja kulunud, trepikotta sisenedes tervitamas mõnusad nuudliaurud. Korterid on siin mõistagi väiksed ja kokkusurutud, nii et seda suurem oli mu üllatus, kui mu tuba osutus suureks, avaraks ja valgeks. Tubade suurust arvestatakse Jaapanis tatami mattide järgi. Üks tatami matt on umbes 90 cm x 180 cm suur ning tehtud traditsiooniliselt riisiõlgedest (rice straws?) või puidusarnasest minu jaoks pilliroogu meenutavast materjalist. Minu tuba on lausa 6 tatamimatti suur – number, mis kinnisvarakuulutusi lugedes tavalise üliõpilase eelarvesse kuidagi mahtuma ei peaks. Tuba eraldavad köögist lükanduksed ning ka kapi ees on traditsioonilised õhukesed lükanduksed. Seinad on krobelisest kivisest materjalist (betoonist? ma tõesti ei tea?) ning kogu üldmulje on nii ägedalt jaapanipärane, et sellist tuba ma küll endale ette kujutada ei julgenud. Rõdu on ka ja kõik toidupoed-postkontorid-pangad-restod-ülikool-metroopeatus kohe käe-jala juures. Tuba ise lõhnab pilliroo järele, või ma ei tea mille järele, aga sellega harjub ehk ära :)

Allpool ka Google Street View minu tänava ristmikust. Vanaemale selgitus: kui Sa hiire nuppu all hoiad ning siis hiirega selle alumise pildi peal liigud (justkui hiire nuppu all hoides pilti paremalt vasakule tirid), siis saad minu kodu ukse ees virtuaalselt “ringi vaadata”. Proovi ja anna teada, kas nägid midagi! :)

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. isa said, on September 22, 2011 at 8:24 am

    pane tuppa üks väiksem pakk jahvatatud kohvi, avatuna. See imeb võõrad lõhnad endasse. Pole just kõige odavam aga aitab hästi.

  2. ainomall said, on September 22, 2011 at 10:11 am

    nagin isegi tanaval olevaid inimesio onne uues kodus

  3. ainomall said, on September 22, 2011 at 10:31 am

    olen onnelik vanaema tore et mind meeles pidasid tahtsin veel uurida sinu kodukanti aga pilt ei tulnud ette

    • talikas said, on September 23, 2011 at 3:30 am

      väga tubli oled! aga sa oled punktid ja komad ära unustanud !!!

  4. kyhvel said, on September 22, 2011 at 10:33 am

    mul olid need samad lõhnad Kanazawas. . .andis ikka harjuda küll!

  5. katrin said, on September 22, 2011 at 3:30 pm

    see, et rõdu ka on, on super

    • talikas said, on September 23, 2011 at 3:31 am

      rõdu on väike. aga kui on palju külalisi, saaks sinna vähemalt ühe inimese magama panna :P

  6. ainomall said, on September 23, 2011 at 9:31 am

    olen korduvalt tiirutanud su koduristmikul ja otsinud sinu akent

  7. artur said, on September 23, 2011 at 10:06 am

    mulle meeldib


Leave a Reply

