Wicked Winterfrost

Welcome to Waseda University!

Posted in Japan by talikas on September 9, 2011

Nii, nüüd olen ma ka juba Waseda campusega tutvunud ning esimesel rahvusvaheliste üliõpilaste kokkusaamisel käinud. Jaapanlased, kes meid siin vastu võtavad, on ülimalt viisakad ja toredad ning on iga hetk valmis õpihimuliste tudengitega jaapani keeles puterdama. Mis on küll väga tore, ainult et mina jaapani keelt üldse ei oska. Ja nemad ei oska eriti inglise keelt. Nii et siis meie suhtlus on peamiselt naeratamine, nende poolt mingi jaapanikeelne jutt ja minu poolt jätkuv naeratamine ja püüdlik kummardamine. Kummardama nimelt peab siin koguaeg ja see näib palju lihtsam kui jaapani keel. Nii ma siis muudkui kummardan ja naeratan ja kummardan ja naeratan ja ütlen korduvalt igasse ilmasuunda arigato! arigato! arigato! (aitäh). Kõrvaltvaatajale jällegi kindlasti päris koomiline. No ja siis on näiteks ühe metroopeatuse nimi Takadanobaba – no proovi seda öelda kiiresti mitu korda. Ja see läheb ju kohe meelest ära, kui seda ei korruta kogu aeg endale!

Vahetusüliõpilaste kokkusaamisel selgitati meile muuhulgas ka kogu bürokraatiat, mis tuleb Jaapanisse kolimisel läbi teha (nii umbes nädala jagu paberimajandust), räägiti, kuidas tuleb käituda maavärina ajal (mitte kasutada lifte ja esimesel võimalusel pugeda laua alla (sic!)) ning tutvustati ülikooli ennast ning selle klubisid. Siin on nimelt väga suur arv üliõpilasklubisid, kes tegelevad kõigega alates jaapani tradistioonilisest tantsust kuni matkamiseni. Eks vaatab, mis sealt sõelale jääb.

Kokkuvõtvalt võiks kogu üritusest teha kolm olulist järeldust:

1) Olin kogu saalist ainuke, kes ei oska jaapani keelt,

2) Olin kõige vanem, ja

3) Jaapanlastele ikka meeldib kogu aeg mängusid mängida. Näiteks oli peale tervisekindlustuse presentatsiooni selline mäng: 15 üliõpilast seisavad kõigi teiste (u 150?) üliõpilase ette ja pistavad korraga suhu ühe kreemipallikese (kohalik maius). Iva on selles, et osadesse kreemipallikestesse on pandud sinepit, nii et selle söömine ilma läkastamata on suhteliselt võimatu. Ja siis sööjad üritavad teha nägu, et nad söövad kõige mõnusamat suutäit maailmas ja publik peab arvama, mitmel üliõpilasel tegelikult suu sinepit täis on. Naljakas?

Ja sorry, et pildid udused on. Mul on kogu aeg nii palav, ma ei suuda väga pildistamisele keskenduda.

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mari K said, on September 9, 2011 at 5:36 pm

    Jeeee! :)

  2. Limonchita said, on September 9, 2011 at 5:52 pm

    said ka “üllatusega” pallikese? ;) Paistab, et nalja saab….heheh

    • talikas said, on September 11, 2011 at 3:49 am

      ma sain kohe aru, et see mäng ei ole väga mõnus ja keeldusin osalemast .)))

  3. gustav said, on September 9, 2011 at 7:06 pm

    mulle küll see mäng meeldib. jakijuki sinepi cookie!

  4. volberg said, on September 10, 2011 at 8:54 am

    Vahelduseks võid kellelegi ka “domo arigato” öelda.

  5. iie said, on September 10, 2011 at 9:59 am

    meile tehti ka seda sinepi cream puff vene ruletti.

  6. ex-pinka said, on September 13, 2011 at 12:08 pm

    Pane tähele, et alguses ei saa vedama ja siis jälle pidama. PS! Jäänud on ainult pisut alla aasta – seega naudi oma järelejäänud aega täiega :)

  7. Kerly said, on September 23, 2011 at 6:00 pm

    Hahahaa, ma kujutasin neid japse reas, pallikesed suus. Nad on ise maru 6nnelikud oma m2ngude yle, eks ole? Nii l6bus!

    • talikas said, on September 25, 2011 at 4:51 am

      tõesti neile hullult meeldivad need mängud. japsid on mängude järele hullud!!

  8. René Lasseron said, on September 26, 2011 at 6:46 pm

    Kas sa Waseda iga-aastase tervisekontrolli juba oled läbinud, ilma milleta näiteks ujulasse ei lasta? See hõlmab nii grupiviisilist uriiniproovi, ülakeharöntgenit kui protseduuri nimega “diagnosis by asking questions”. Terv Tokyosse

    • talikas said, on September 27, 2011 at 5:24 am

      ahsamait, sa ju oled kõigega täiesti kursis ma vaatan :) ma pole sinna veel jõudnud, aga hoiatati, et järgmisel nädalal tuleb ära teha, muidu sulistama ei pääse :)


Leave a Reply

